Ginger van Kuijk, Manager Klantcommunicatie & Contentmanagement UWV

“Elf miljoen brieven sturen wij per jaar, over ontelbare onderwerpen. De verschillende brieven binnen die onderwerpen zullen wij állemaal toetsen op duidelijkheid. Te beginnen met de top 10. Dat is het plan. Ambitieus, maar met een enthousiast team van ongeveer 40 collega’s, die de mouwen alvast hebben opgestroopt, gaat het ons lukken! Zij komen uit alle hoeken van de organisatie. Van inhoudelijk deskundigen tot juristen, medewerkers van het klantcontactcentrum, klantcommunicatieadviseurs en redacteuren.  Met plezier zijn ze samen aan het werk gegaan om de eerste brieven ‘om’ te schrijven tot heldere informatie voor onze klanten. Dat enthousiasme is fantastisch en aanstekelijk! 

Net zo veel enthousiasme merk ik bij ons klantenpanel, dat een sleutelrol heeft bij deze enorme klus. Als we in ronde één in de brieven verbeteringen hebben aangebracht, gaan zij er met de stofkam doorheen. Met hun opmerkingen verfijnen we de brieven in ronde twee. Daarna kunnen de nieuwe brieven de deur uit! 
Binnenkort gaat het #UWV de Direct Duidelijk-deal ondertekenen. Dat is een stap om trots op te zijn: wij zetten heldere communicatie bovenaan. Daaruit blijkt de wil en de zin om er samen een succes van te maken.”


Ginger van Kuijk, Manager Klantcommunicatie & Contentmanagement UWV